Mijn eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Fleuren - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Fleuren - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Australië

Blijf op de hoogte en volg Loes

11 November 2013 | Australië, Sydney

Hi mates!

Dinsdag ben ik vertrokken naar de andere kant van de wereld! Het spannendste wat ik ooit gedaan heb!
De laatste dagen in Nederland vroeg ik me echt af waar ik aan begonnen was. Maar ik had ook wel zin om te gaan!
Dinsdag op Schiphol heb ik eerst de groep ontmoet. Toen samen ingecheckt en daarna was het tijd om afscheid te nemen van mijn familie en vriendinnetjes, dat was moeilijk. Maar toen ik door de douane was voelde ik me goed en had ik zin om te gaan!
Samen met Janouska, Lianne, Nina, Stephanie, Barry, Jeroen, Pim en Wouter ben ik in het vliegtuig gestapt.
Eerst moesten we 12 uur naar Bangkok vliegen, daar moest het vliegtuig even tanken. Toen nog 3 uurtjes vliegen naar Taipei, daar moesten we overstappen. Nooit gedacht dat ik in Taipei terecht zou komen! We waren daar van 13u tot 23u ongeveer en hadden een hotel. We hebben daar gechilld en zijn ook even de stad in geweest met een paar. Het was er best vies, er hing smog en het riool met drollen en alles liep door de stad. De chips was er wel goedkoop, dus daar hebben we maar even een voorraad van gehaald.
Toen moesten we nog 9 uur naar Sydney vliegen, ik heb heerlijk geslapen en toen ik wakker werd vlogen we al boven Australië! We waren er bijna, echt een goed gevoel.
Toen we door de douane in Sydney waren, helaas niet gefilmd door border security, zijn we opgehaald door Matthijs van Australian backpackers. Omdat we toch nog niet moe waren van de reis hebben we even een wandeling gemaakt door de stad. Sydney is echt mooi! Natuurlijk het Oprah house en de Harbour bridge gespot. Toen zijn we met de ferry naar Manly gegaan, dat is het deel van Sydney waar ons hostel ligt. 's Avonds hebben we gebarbecued en zijn we even uit geweest. De volgende dag fris en fruitig (not) om 7u ontbeten. We zijn naar de bank geweest voor ons Australische rekeningnummer en daarna hebben we Sydney een beetje verkend. Toen geluncht in Hyde park en daarna eindelijk op het strand gelegen! Het strand ligt ongeveer 300 meter van ons hostel af en is het mooiste strand ooit. Ik ben zelfs de zee in geweest, en ik heb een haai gezien! Haha nee, gelukkig niet.
Daarna zijn we wijn gaan kopen. Ze hebben helaas geen spätlase, de enige zoete wijn die ze hebben is goon. Dat is een pak van 4 liter en er zitten resten van eieren en melk in. Heerlijk! Dus heb ik maar droge wijn gekocht. Vriendinnetjes, zijn jullie niet trots? 's Avonds hebben we de wijn opgedronken en zijn we uit geweest. Toen we terug naar het hostel liepen leek het ons een goed idee om een surfboard mee te nemen van het strand. De volgende dag leek het ons toch niet meer zo'n goed idee (voor ons karma) en hebben we het terug gebracht. Maar surfen wil zeker nog gaan proberen! Met ons huisdier, een katertje, zijn we gaan wandelen. We kwamen uit bij een punt waar je heel mooi uitzicht had over Sydney. Daar heb ik mijn eerste Australische spin gezien! Wel een kleintje maar. We hebben daar geluncht en toen zijn we verder gaan wandelen. Uitenidelijk kwamen we bij een strandje uit en daar hebben we in de zon gelegen. Good life! Daarna fish & chips gegeten met Stephanie en toen met z'n allen gechilld in het hostel. We zijn allemaal op tijd naar bed gegaan. Gisteren was het feest want we moesten om 6.30u ontbijten! We zijn eerst naar een wildlife park geweest. Daar heb ik een koala geaaid, echt schattig! En ook kangoeroes gezien. Ik heb ook kangoeroe gegeten gisteren, niet dezelfde hoor. Het smaakte wel okee maar een omdat het kangoeroe is vind ik het wel een beetje zielig. Daarna naar de blue mountains geweest. Helaas was het er mistig omdat het regende en hadden we niet zo'n mooi uitzicht.
Vandaag ben ik met Stephanie, Nina, Barry, Pim en Wouter naar Sydney gegaan. We gingen met de ferry en dat was een heel avontuur. Omdat het hier vandaag hard waaide en regende waren de golven echt enorm! Ik dacht even dat de ferry ging kapseizen maar dat is gelukkig niet gebeurt. Ik zag het voor me dat we met z'n allen in de zee zouden belanden, tussen de haaien! In Sydney hebben we een beetje rond gelopen en een hostel gezocht. Toen met de ferry terug en nog even langs het strand gelopen, heite surfdudes gespot. Daarna gegeten en nu zijn we aan het chillen in het hostel met goon.

We blijven nog 2 nachten in het hostel in Manly met de groep. Daarna gaat iedereen een andere kant op. Ik heb samen met Stephanie, Pim en Wouter een hotel geboekt in het centrum van Sydney. Daarna willen we we een camper huren en gaan we richting Melbourne! Ik zal jullie op de hoogte proberen te houden van onze avonturen. Ik heb er heel veel zin in! Ik voel me goed hier, zelfs zonder stijltang!
Foto's komen nog een keertje via Facebook denk ik.

Liefs Loes

  • 11 November 2013 - 13:09

    Michèle:

    Klinkt heeeerlijk Loes! (: geniet ervan! Kus! Ps: ben heeeel trots dat je stijltang mee hebt (-;

  • 11 November 2013 - 13:11

    Christa:

    Ha lief buurmegje Loes(je) ..... (sorry.... moest toch ff!)

    Leuk om te lezen, je eerste dagen! Super meid, geniet er van! (en niet te veel van die lekkere heite surfdudes uitproberen) hou t maar gewoon bij n varken of koe of kangaroe natuurlijk...hihi
    Veel plezier, t ga je goed en geniet van alles wat er op je pad komt! We denken aan je!

    XXX Christa en alle boys!
    ps: os *Casje waakt over ow......

  • 11 November 2013 - 13:33

    Harriet:

    He loes

    Leuk om te lezen zo mooie reis. Ben benieuwd naar de rest van de verhalen.

    Geniet ervan

    Xxx

  • 11 November 2013 - 14:02

    Boy:

    Heeey loes,

    Wat een werelds verslag! Echt te vet!

    We missen je wel hoor!

    Nogmaals heel veel plezier daar!

  • 11 November 2013 - 14:14

    Simone:

    Loesoe!!
    Living the good life ;) chill ze en enjoy it!
    XX

  • 11 November 2013 - 14:21

    Cleo:

    Haha. Loooeeesoooeee. Wat heb je toch al allemaal meegemaakt in zo'n korte tijd! Ik vind 't zo'n vet plan van die camper! Kan niet wachten totdat ik wat foto's zie.

    Geniet!

    Liefs!

  • 11 November 2013 - 17:39

    Roos:

    Oah Loes, klinkt echt super allemaal: het weer, de camper, de wijn en de gezelligheid!
    Geniet ervan! xx

  • 11 November 2013 - 18:03

    Saskia:

    En of ik trots ben! Niet alleen omdat je droge wijn gekozen hebt ipv 4 liter zoete- eierwijn, maar vooral op alles wat je daar aan het beleven bent en de grote stap die je hebt gemaakt! Erg Leuk om je eerste avonturen en plannen te lezen! Take care en een dikke knuffel

  • 11 November 2013 - 19:39

    Wiel En Marian:

    Loes het hele verhaal klinkt nu al heeeel erg goed. Als je dit een half jaar volhoud dan denk ik dat er een supergelukkige Loes weer terug komt in Nederland! Of het bevalt zo goed dat ze nog wel wat langer wil blijven.
    Wij wensen jou een te gekke tijd en tot ZIENS!!!!!!!!!

  • 11 November 2013 - 20:40

    Heddie:

    ha die loes dat heb je maar goed gefilkt ik ben jaloers op jou wat al een avonturen die je hebt mee gemaakt, geniet ervan daar aan de andere kant van de wereld en we wachten met smart af naar jou verdere verhalen groetjes van ons allemaal hier vanaf de groothorstweg

  • 11 November 2013 - 23:27

    Joyce :

    Loes!! Wat super gaaf!! Heb het gelezen van begin tot eind! Geniet er nog van daar!! Xx

  • 12 November 2013 - 19:13

    Oma:

    Klasse Loesje!
    Een hele onderneming! Fijn dat je er zo van kan genieten!
    Fijn dat je een bericht erop hebt gezet.
    Dikke kus oma

  • 13 November 2013 - 10:03

    Geke (berta):

    Haaaa Bella,

    (Nou ik schrijf nu voor de derde keer een bericht haha. als ik het bericht af heb en verstuur via mijn tel slaat hij hem niet op. Nou poging 3 dan maar haha die ellendige tel vaan meej.)
    Loesoe ik vind het echt erg leuk om te lezen wat je al allemaal meegemaakt hebt de afgelopen week. Wat een avontuur! het klinkt super! ik ben zeker trots fleuren en vooral omdat je in die lekkere zee hebt gezwommen met die dikke haaien erin, maar natuurlijk ook dat je die goore wijn gedronken hebt en kangaroe hebt gegeten! ik wet ni of je het grote nieuws al hebt gehoord, maar de het fiestbiest van horst/serum is vermist..... :P
    En al veel citroenen versleten in Australie? Je haren zullen wel al bijna spierwit zijn of niet? Doe de surfdudes de groeten van me en geniet ervan wah!!!!Ik kijk al uit naar de volgende verhaal! :)

    Liefs xx martens!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

05 Januari 2014

Melbourne, Brisbane & Surfers paradise

10 December 2013

Roadtrip! Part II

23 November 2013

Roadtrip!

11 November 2013

Mijn eerste dagen in Australië
Loes

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 4984

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 04 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: