Roadtrip! Part II - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Loes Fleuren - WaarBenJij.nu Roadtrip! Part II - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Loes Fleuren - WaarBenJij.nu

Roadtrip! Part II

Blijf op de hoogte en volg Loes

10 December 2013 | Australië, Melbourne

G'day mates!

Hoe is het in Nederland? Zijn er nog spannende dingen gebeurt die ik moet weten?
Met mij gaat het goed! Er komt een lang verhaal aan, dus bereid jullie voor. Joeeee.

Zondag zijn we eerst naar de mc Donalds in Wonthaggi gereden, er was namelijk wifi op de parkeerplaats. Toen we wilden vertrekken startte de camper niet meer. Ik had de lichten per ongeluk aan laten staan, oeiii. Accu leeg. We zijn allemaal niet heel high-tech, maar gelukkig kwam er een Australische dude (niet mijn droomman helaas) langs die ons wilde helpen. Zijn vader had een auto en startkabels en heeft ons gered. Toen zijn we naar Phillip island gegaan. De jongens wilden daar 's middags naar een farm gaan kijken, dus Stephanie en ik zijn naar een winery gegaan: Purple hen. We hebben wijntjes geproefd en van de lekkerste wijn (droge witte wijn, joa zeker) een fles gekocht. Die hebben we opgedronken in het zonnetje langs de wijngaard, genieten! We zijn door de jongens opgehaald en in een beetje beschonken toestand naar zeehonden gaan kijken. Dat was lachen, ook al heb ik geen zeehond gezien. We hebben in de auto boterhammen gegeten en daarna zijn we naar de Penguin parade gaan kijken. Dat zijn allemaal kleine pinguïns die het strand op komen waggelen om hun baby's eten te geven. Heel schattig! De volgende dag wilden we van de camping af rijden maar de camper startte weer niet. Haha wat een ellende. We hebben de road assistance gebeld. Zij waren er binnen een uurtje en hebben even naar de accu gekeken en daarna de camper gestart. 's Middags zijn we naar het Vietnam veterans museum geweest. Daarna zijn we naar Melbourne gereden. We hadden daar een hotel geboekt voor een nacht. Eigenlijk wilden we 's avonds uit maar we waren allemaal k.o. Ik heb heerlijk geslapen in een echt bed! Toen we de camper 's morgens gingen halen startte hij! Yeah! Vanaf Melbourne zijn we de Great ocean road gaan doen. Dat is een route langs de kust en soms ook door het binnenland. Bij een camping in Kennett river zijn we gestopt. Er vlogen allemaal hongerige papegaaien rond en ook zaten er koala's maar die heb ik helaas niet gezien. 's Nachts in de tent geslapen met het geluid van de zee op de achtergrond, heerlijk. De volgende dag zijn we verder gegaan met de Great ocean road. We kwamen langs een regenwoud dus daar hebben we even gewandeld, heel mooi! Ook bij de 12 apostels, zo'n rotsen in het water, zijn we gestopt en hebben we over het strand gelopen. Echt alle stranden hier zijn zooo mooi! Alleen liggen er op veel stranden dode vogels, hoe dat kan weet ik niet. Aangevallen door haaien denk ik ;-) ik heb bij de 12 apostles trouwens ook mijn eerste dikke spin gezien! Ieh!
Woensdag hebben we op een camping in Warrnambool, in de staat South Australia, geslapen. Donderdag was Stephanie jarig! Dus als ontbijt hebben we taart gegeten.
Daarna zijn we verder gereden. Kilometers lang was er niets en uiteindelijk kwamen we een dorpje tegen: Kingston SE. Daar was ook een camping. 's Avonds zijn we in de stamkroeg van Kingston SE uit gaan eten voor Stephanie's verjaardag.
De volgende dag gingen we naar Adelaide! Voor 3 nachten hadden we daar een hostel geboekt. Vrijdagavond zijn we uit geweest. We wisten alleen niet waar we heen moesten. Uiteindelijk hebben we mensen uit Adelaide ontmoet en zijn we met hun uit gegaan. Dat was echt tof. Toen het in de discotheek afgelopen was zijn we bij hun thuis nog gaan afterpartyen haha. De volgende dag waren we allemaal een beetje brak en hebben we rustig aan gedaan. Zondag wilden we naar het strand gaan. Het zou 33 graden worden, maar toen we wakker werden regende het. Huilen. Het regent hier bijna net zo veel als in Nederland, ik snap dat niet.
's Middags hebben Stephanie en ik fietsen geleend van het hostel. Als echte bikkels zijn we door de regen door Adelaide gefietst. Dat had ik beter niet kunnen doen, want 's avonds was ik opeens ziek :-( de volgende dag gingen Stephanie, Pim en Wouter naar het strand. Ik voelde me nog steeds niet goed en ben in bed blijven liggen, echt balen. Rond 15u ben ik opgehaald door de rest en zijn we naar het dorpje Kaniva gereden. Daar hebben we gekampeerd. We hadden uitzicht over een uitgestrekt veld met granen of zoiets. Heel mooi! Je kunt echt kilometers? ver kijken. De volgende dag voelde ik me gelukkig wat beter. We zijn door Little desert national park gereden. Het is geen woestijn, meer een steppe. Mooi! Ik had alleen bijna een hagedis overreden.
Vanuit Little desert national park zijn we naar mt Arapiles gereden. Die hebben we beklommen (met de camper) en het uitzicht was mooiii. Daarna zijn we op een camping onder mt Arapiles gaan staan. Zonder douche, zonder stroom, maar met kangoeroes en vreselijke insecten. 's Nachts waaide de tent met Stephanie en mij er in bijna om. Ook hoorden we de kangoeroes om de tent heen snuffelen. Heerlijk geslapen dus! Woensdag zijn we naar the Grampians gereden. Joa zeker, nog een national park. We zijn eerst naar de mcKenzies falls gegaan, dat is (heel verrassend) een waterval. Daarna zijn we naar een paar punten gewandeld waar je een mooi uitzicht had over the Grampians. Het deed me een beetje denken aan the Lion king. 's Avonds hebben we op een camping tussen de bergen van the Grampians geslapen. Toen het donker werd sprongen er allemaal kangoeroes om de camper heen! Echt cool. De volgende dag regende het, natuurlijk. De heerlijke douche op de camping maakte me een beetje gelukkiger. 's Middags zijn we gaan zwemmen. 's Avonds gekookt in de keuken van de camping, want het regende nog steeds. Stephanie en ik moesten die nacht in de tent slapen. Maar omdat het buiten 5 graden was (serieus) hebben we met z'n vieren in de camper geslapen. Stephanie en ik voorin op de stoelen van de camper. Vrijdag scheen de zon! Yeah! We wilden gaan wandelen in the Grampians, maar eerst moesten we een stuk rijden. Off road. Spannend met onze Toyota want die is daar niet echt voor gemaakt. Kangoeroes en emu's (een soort struisvogels, heel lelijk) steken ook steeds over, dus je moet echt opletten. Toen we eindelijk bij de route waren die we wilden wandelen was die afgesloten. Door een bosbrand (in februari). Haha dus we moesten helemaal terug. We zijn toen gaan kijken naar tekeningen die Aboriginals ooit op de rotsen hebben gemaakt. Wel tof om te zien. 's Avonds hebben we ergens langs de highway geslapen, op een parkeerplaats. Er was zelfs geen toilet. Dat doe ik nooit meer haha. Zaterdag zijn we naar nog meer Aboriginal art gaan kijken en toen zijn we naar de stad Ballarat gereden. We hebben daar een duchtige camping geboekt voor een nacht. Eerst natuurlijk heerlijk gedoucht. Daarna hebben we gebarbecued en goon gedronken, gezellig! 's Avonds zijn we uit geweest. De volgende dag moesten we om 10u van de camping af, oei. Na een heerlijke koffie van de mc zijn we naar Geelong gereden. Eerst langs Bells beach, volgens de lonely planet is daar de film Point break opgenomen en ieder jaar is er iets van het world championship surfen.
Toen naar Geelong, we hebben een beetje door de stad gewandeld en daarna zijn we naar een camping gegaan. De laatste avond! Omdat het 's avonds begon te regenen hebben we een filmpje gekeken in de camper. Toen we maandag wakker werden regende het nog steeds :-( we zijn naar de Geelong vintage market gegaan. Echt leuk! Je had er ook allemaal kleren uit de 60's en 70's.
Daarna zijn we naar Melbourne gereden. Daar hebben we afscheid genomen van de camper.
Daarna zijn we naar ons hostel gegaan en 's avonds zijn Stephanie en ik uit gaan eten.

Vandaag hebben we een beetje door de stad gewandeld. Melbourne is een mooie stad! Overal hangt ook versiering voor kerst, een beetje raar omdat het zomer is, maar wel gezellig. Ons hostel ligt midden in het centrum, echt tof. In dit hostel blijf ik tot 19 december. Daarna ga ik met Stephanie mee naar een ander hostel in st Kilda, een gedeelte van Melbourne dichtbij het strand! Dan vlieg ik 24 december naar Brisbane! In Brisbane heb ik afgesproken met een meisje wat ik ken, Jessy.
En... Ik moet nog een ticket boeken, maar van 7 januari tot 31 januari wil ik samen met Jessy naar Nieuw-Zeeland gaan! Aaaah heb er echt zin in!

Okeuj, dit waren mijn avonturen :-)

Tot de volgende keer, liefs! XXX

  • 10 December 2013 - 18:54

    Nicole F:

    Haha Loes! Geweldig die verhalen van jou. Geniet er van! Tot de volgende ;) x

  • 11 December 2013 - 09:08

    Wiel En Marian Fleuren:

    Wat een heerlijk leven! Alleen die regen nou ja hier vriest heten en is het mistig. Geef mij dan maar een beetje regen. Als we niets meer horen wensen wij jou Fijne Kerstdagen!!! GENIET ERVAN!!!!
    Wiel en Marian

  • 12 December 2013 - 11:18

    Petra Janssen Nellen:

    Super,wat een avonturen,geniet er van Loes

    En fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar

    Groetjes Fam. Janssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Backpacken in Australië

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

Nieuw-Zeeland

05 Januari 2014

Melbourne, Brisbane & Surfers paradise

10 December 2013

Roadtrip! Part II

23 November 2013

Roadtrip!

11 November 2013

Mijn eerste dagen in Australië
Loes

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 4977

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 04 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: