Melbourne, Brisbane & Surfers paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Loes Fleuren - WaarBenJij.nu Melbourne, Brisbane & Surfers paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Loes Fleuren - WaarBenJij.nu

Melbourne, Brisbane & Surfers paradise

Blijf op de hoogte en volg Loes

05 Januari 2014 | Australië, Surfers Paradise

Haaaaaa!

HAPPY NEW YEAR! Hopelijk zijn jullie het jaar allemaal goed begonnen!

Ik ben al bijna 9 weken in Australië. Time flies! Ik ben nog steeds blij dat ik hier ben. Wel heb ik inmiddels een paar mindere dagen gehad omdat ik iedereen thuis ook mis. Maar ik kom nog niet terug naar Nederland haha.
Maarja. Ik zal beginnen in Melbourne!

Woensdagavond (11 december) zijn Stephanie, Tessa, Pim, Wouter en ik naar de queen Victoria market gegaan. Tessa is een collega van Stephanie en had hetzelfde hostel als ons geboekt. Heel gezellig!
De queen Victoria market was echt groot. Ze verkochten er van alles. Vooral eten, uit allemaal verschillende landen. Ook poffertjes uit Nederland.
Donderdag zijn we met z'n vijven naar de Australian open gaan kijken. De Australian open begint in januari pas, maar er waren al voorrondes. We hebben een paar mensen zien tennissen. Ze waren echt goed! Cool om te zien!
Vrijdag hebben we gechilld in het park en 's avonds zijn we uit geweest. Nice! Zaterdag hebben we uitgekaterd en 's avonds zijn we naar het Crown casino geweest. En daar heb ik 15 dollar gewonnen, yeah! Martens, ziede gej nit trots?
Zondag zijn we naar het strand van st Kilda geweest. Het strand is niet echt mooi tegenover de andere stranden die ik gezien heb in Australië. Maaaaar op het strand liggen blijft heerlijk.
's Avonds zijn we uit gaan eten omdat het de laatste avond van Pim en Wouter was. De jongens hebben ons maandag verlaten om sinaasappels te gaan plukken. Huilen!
Dinsdag en woensdag hebben we (voor de verandering) met z'n drieën in het park gechilld.
Donderdag was het heit. Om 17u was het nog 39 graden! En uitgerekend die dag moest ik met 15 kilo op mijn rug naar het hostel in st Kilda. Samen met Stephanie en Tessa! Een hele reis. 's Middags zijn we op het strand, of eigenlijk meer in de zee, gaan liggen.
Daarna zijn we naar het hostel gegaan. Stephanie, Tessa en ik sliepen helaas allemaal op een andere kamer. Ik sliep met 6 jongens en een meisje op een kamer, en het was echt een bende! Ohja, en bijna iedereen was een Deutscher. Gezellig, haha!
Verder hebben we eigenlijk niet echt iets gedaan. Vooral gechilld, gewinkeld, gewandeld en zaterdagavond uit geweest.
Maandagavond (23 december) was mijn laatste avond in Melbourne. We zijn uit gaan eten en hebben naar de zonsondergang gekeken. Mooi!
Dinsdag om 5u was het feest want toen moest ik opstaan. Stephanie en Tessa hebben me uitgezwaaid, ik ga ze missen!

Om 8u vertrok mijn vliegtuig naar Brisbane. Eerste keer alleen vliegen, aaaaah! Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Alleen leek het tijdens de landing soms even alsof we neer zouden storten.
Op het vliegveld van Brisbane heb ik geslapen en op Jessy gewacht en rond 16u zijn we met de trein naar ons hostel gegaan.
Omdat het kerstavond was zijn we uit gaan eten.
Woensdag zijn we naar Southbanks gegaan. Dat is een park in Brisbane met een aangelegd strand en een nep zee. Het paradijs! Het is hier ook warmer dan in Melbourne trouwens, heerlijk.
Daarna zijn we naar het hostel van Janouska, Lianne en Nina gegaan. Dat zijn meisjes van de groep van Australian backpackers waar ik mee naar Australië ben gegaan. Ze waren toevallig tegelijk met ons in Brisbane! Ze hadden een kerstdiner gemaakt. Was echt gezellig!
In Australië hebben ze geen 2e kerstdag, maar Boxing day. Dat betekent uitverkoop! Dusss wij zijn gaan winkelen, net zoals de rest van Brisbane. 's Avonds zijn we gaan picknicken in Southbanks met Janouska, Lianne en Nina. Jessy en ik hadden hapjes gemaakt. Natuurlijk ook wijntjes gedronken, genieten! Jessy en ik zijn daarna nog naar een bar gegaan. Daar hebben we met een paar onbekende Australiërs wat gedronken.
Vrijdag zijn we naar de Gallery of modern art geweest. Heel cool! Ik hoop dat het binnenkort lukt om foto's op Facebook te zetten!
Zaterdag zijn Jessy, Janouska, Lianne, Nina en ik naar de Australian zoo geweest. Van Steve Irwin, the crocodile hunter. We hebben krokodillen gezien die hij zelf gevangen heeft. Hoop niet dat ik er ooit eentje in het echt tegen kom!
Het gezin van Steve Irwin gaf een show met krokodillen. Echt tof. Zelfs zijn zoontje van 10 jaar oud gaf de krokodillen eten!
Er waren natuurlijk nog allemaal andere dieren. Ook kangoeroes, ik heb ze geaaid, zooo schattig!
Zondag en maandag hebben we een beetje gechilld.

Dinsdag, oudjaarsdag, zijn we met de trein naar Surfers paradise gegaan. Eerst hebben we even geslapen in het hostel. Rond 16u zijn we (met een lading drank) naar het hostel van Janouska, Lianne en Nina gegaan. We hebben samen gegeten en daarna drankspelletjes gedaan met andere backpackers. Echt tof. Daarna zijn we naar een feest aan het strand gegaan. Drank zou er voor de halve prijs zijn, maar volgens mij was dat een leugen haha. Ik bestelde een jägerbomb en moest nog 10 dollar betalen. Crazy! Om 0u was er natuurlijk vuurwerk. 's Nachts heb ik nog even in de zee gezwommen. Echt cool.
De volgende dag: katerrrr. Dus het strand was de perfecte plek om bij te komen! Janouska, Lianne en Nina waren er ook bij. Helaas hebben we afscheid van ze moeten nemen, want ze zijn donderdag naar Byron bay gegaan.
Jessy en ik zijn donderdag naar de bioscoop geweest.
Vrijdag om 10u moesten we uitchecken. Het hostel was vol, dus we hebben een nachtje in een ander hostel geslapen: Surfers paradise backpackers resort. Het beste hostel ooit haha. We deelden een appartement met 2 jongens uit Turkije (die in Hongkong wonen). We hadden een eigen woonkamer en keuken, en geen stapelbedden maar ieder een eenpersoonsbed. Chill. 's Middags zijn we met de Turkse jongens naar het strand geweest. 's Avonds zijn we naar het centrum van Surfers paradise gegaan en hebben we wat gedronken op het strand. De politie was er niet echt blij mee. Wij speelden de domme toeristen en de politieman gaf ons gelukkig geen boete. Hij zei alleen dat Australiërs niet met alcohol om kunnen gaan en dat er daarom niet in public gedronken mag worden, haha!
Had ik trouwens al verteld dat we ook een boete hebben gekregen tijdens de roadtrip? Toen we in Melbourne waren kreeg ik opeens een e-mail van het bedrijf waar we de camper gehuurd hadden. We zijn naar de politie gegaan om te vragen waarom we een boete hadden gekregen, maar de politieman wist het niet. Waarschijnlijk geen tol betaald of te hard gereden. Ik hoop niet het laatste, want ik reed die dag. De politieman zei 'no worries' haha en hij denkt volgens mij dat de boete nooit in Nederland aan zal komen. Fingers crossed!

Maarja, gisteren om 10u hebben we uitgecheckt en zijn we terug gegaan naar ons vorige hostel.
We waren een beetje brak, dus we zijn op het strand gaan liggen. Ik hou van het strand van Surfers paradise, het is echt mooi.
Vannacht is de laatste nacht in Surfers paradise. Morgenavond gaan we met de trein naar het vliegveld van Brisbane. Daar gaan we een nachtje crashen haha.
Dinsdag om 5u 's morgens vertrekt mijn vliegtuig naar Auckland (NIEUW ZEELAND)! Jessy vliegt een paar uur later dan mij.
In Nieuw Zeeland gaan Jessy en ik, samen met een groep van ongeveer 30 backpackers, met een bus (Stray) naar de mooiste plekken op het Noorder- en Zuidereiland. Heb er echt zin in!

See you'z later!

Liefs Loes

• 05 Januari 2014 - 06:41

Stephanie:

Haaaa lieve Loes!

Brisbane klinkt echt super joh, ga ik misschien ook wel een kijkje nemen onderweg.
    En fijn dat je een leuke oud en nieuw hebt gehad, zwemmen in de zee hahahaaaa ;)

Heel veel plezier in Nieuw Zeeland en ik hoop echt dat we elkaar nog een keer gaan tegenkomen hier!
    En maak je geen zorgen om die boete haha komt goed :)

See youz lataaah, miss youu!

• 05 Januari 2014 - 11:00

Christa:

Ha Loes, Happy newjear!! kus kus kus

Nieuw Zeeland! Geweldig meid! Geniet er van!!!
    Zo te zien vermaak je je goed! Dat is erg fijn om te lezen!!
    Geniet van alles en iedereen om je heen en maak er een super onvergetelijke reis van!!

XXXXXXXXXXXXXX
    Christa en de boys!

• 05 Januari 2014 - 14:12

Melina:

Lief Loesjeeee,
    Echt geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Klinkt ook wel echt super allemaal! Maar die krokodillen.. brrr, eng! Ik hoop ook niet dat je er een in t echt tegen komt.. ik ben nu al benieuwd wat je in nieuw-zeeland allemaal gaat meemaken! Have fun:) xxxxx
    melina

• 05 Januari 2014 - 14:16

Geke Martens:

Heeeee vrouw Fleuren!!

HAPPY NEW JEAR! Echt leuk om te lezen dat je je zo goed vermaakt ;)
    Over een paar dagen zit je al in nieuw zeeland en daar zal je ook weer het een en ander mee gaan maken! Ja Fleuren ik ben trots op je goktalenten. Van wie heb je dat geleerd? :P Ik zie de helft van de winst binnenkort wel op mijn rekening verschijnen :p haha. Haha lachen dat je 's Nachts in de zee gezwommen hebt! Naakt of met kleren aan? haha grapje! Bella geniet ervan!!!

Liefs Berta

• 05 Januari 2014 - 19:55

Wiel En Marian Fleuren:

Heeeel veel plezier in Nieuw Zeeland! Liefs en groetjes Wiel en Marian

• 06 Januari 2014 - 19:09

Susan:

Super om allemaal te lezen Loes! Het klinkt echt heerlijk allemaal! Volgens mij zit je nu bijna in het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland? Heel veel plezier nog!!

• 06 Januari 2014 - 19:50

Anouk:

Wauw Loes wat een verhaal en een avonturen weer!! Super leuk om te lezen! Ik ben heel benieuwd naar je foto's!! De foto op facebook zag er mega stralend uit:) Geniet in Nieuw-Zeeland! Liefs